Uppdatering!

Ja vad i hela friden har jag tagit vägen?? Det undrar jag med så om ni ser till mig led mig tillbaka hem! 


                                                      

Jag har haft en fin jul och tomten hade läst mitt brev och jag fick oväntade överraskningar. Men som det bästa är att få vara tillsammans med sina nära och kära. Sen ska ni veta jag har fått mitt straff! Jo ett elakt och förhatligt straff för att jag gjorde ett litet oskyldigt inlägg om när män blir förkylda.....Jag är besegrad och har haft sveda i näsan! Detta var ingen enkel snuva ska jag tala om! Nej nej då kan männen mäta det med som att pinka ut en pingisboll!!

                                                 
                                            Aj!!! Det där måste ha gjort ont!



10 dar innan innan jul blev jag sjuk och är det fortfarande! Jag är ju lite hypokondrisk och gillar läsa fass så under denna period har jag självdiagnostiserat mig i olika steg. Har haft svårartad mjällattack och väldigt nära malaria symtom. Ni vet i Fass kan man läsa om mediciner och vad man använder det till. Hm men passa er noga att ringa vårdcentralen och berätta själva vad ni behöver.  Nej det ska vara stora gissningsleken först. Jag och fru distriktsköterska hade regelbunden kontakt och numera spelar vi Wordfeud!! Tänk vilka vägar som korsas när man minst anar det....Nåja hur som helst så ville hon inte riktigt höra att jag behövde antihost dryck. Förstod hur det hela låg till så jag bara sa "jag vet inte vad som är fel" sen tokhostade jag. Hon kunde inte heller säga vad jag behövde men jag fortsatte hosta och hoppades hon skulle få en hint. Hon frågade om jag rökte men jag sa att det blir nog bara värre om jag röker, finns inget annat att göra fru distriktsköterska?

Att få ut hostmedicin från den naturvetenskapliga fakuliteten är som att deklarera, man måste vrida och vända allt till sin fördel! Men jag fick tills slut ut hostmedicin efter jag råkade hosta slem på glasrutan där läkarsekretaren sitter. Det är sant, jag råkade!


                                          


Sen skulle de envisas ta prov på slemmet! Ja nu finns jag i DNA registren och nu får man passa sig- jag vet inte för vad, men det har ju varit en het debatt för en tid sedan. I alla fall den sega grönaktiga amöban på glasrutan påvisade att jag är sjuk! Vilket jag inte hade en aaaaning om!! Så kom i håg att spela helt ovetande om att ni är sjuka så går det bättre i kontakt med läkarvården. Ni ska liksom låtsas ni nästan ringt fel och bara ursäkta er. Det får en sköterska att gå i spinn- det är säkert! För det manar fram hennes drift att hitta det sjuka men det måste vara på hennes villkor. Jajamen då åker läsglasögonen ner på nästippen och rynkan mellan ögonbrynen framträder och just i detta ögonblick vet du att hostdrycken inte är allt för långt borta. Det återstår bara en liten detalj kvar. Du måste fråga men en liten röst "vad tror syster det är för fel"........

Ja så det kan vara! Jag fick även en diagnos. Jag borde ju vara stolt på nått sätt i allt detta men det kändes inte bra. Det är ju så här att en diagnos kan ju säga så mycket och då undrar jag vad MYKOPLASMA säger er??? Va??? Ja men kunde jag inte fått något finare istället som "hysteria el hostos". MYKOPLASMA låter som en nyfunnen könssjukdom som härstammar från Pajala. Hallå vad elakt.

Å så standard frasen som läkarstuderande har som mantra "ett virus som kan pågå ända upp till 6 veckor".
Tack så mycket doktorn för att du tog dig tid....


Men annars kära läsare, har jag det bra och livet leker! 2012 blir bättre än 2011 eller hur?

Var rädd om varandra ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Carin

Ja du Malin.....

De låter som levande parasiter från Pajala. eller ännu värre - kanske Jukkasjärvi?

Hoppas att det börjar kännas lite bättre o att vi kan fortsätta wf med varandra fast jag inte kan råda i botande syften som distriktsköterskor kan?

Kram // Carin

2012-01-14 @ 17:16:37
Postat av: Kicki

Ja du vännen... rolig läsning som vanligt, om än inte roligt alls att du fått denna mykoplasma in i kroppen din... Krya på dig! Kram

2012-01-14 @ 17:26:06
Postat av: Rhode

Man ska ju inte skratta år sjuka människor men.... HA HA HA! "självdiagnostiserat mig i olika steg"!! och "Att få ut hostmedicin från den naturvetenskapliga fakuliteten är som att deklarera"!! Du är FÖR rolig!! Kram och fortsätt krya på dig nu!

2012-01-14 @ 17:29:51
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: malin

2012-01-14 @ 18:28:20
Postat av: malin

Tack! Klart vi ska tokskratt åt alltihop. Roligare att va sjuk då! Kram

2012-01-14 @ 18:30:31
Postat av: malin

Tack! Klart vi ska tokskratt åt alltihop. Roligare att va sjuk då! Kram

2012-01-14 @ 18:30:34
Postat av: madde

Tack! Behövde ett gott skratt efter dessa dagar som varit riktigt tunga, du är bara underbar!

2012-01-14 @ 21:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0