TRÄNINGSTIPS FÖR DEN KRÄSNE!

Här kan rapporteras att Fru Perssons hälsoblogg uppdateras till en aning högre nivå. Idag ska jag avslöja mina bästa träningstips! Jag börjar på nybörjarnivå och ska allteftersom höja nivån. Redan idag kan heta tips avslöjas för dig som vant dig att svettas ymningt!  Känner du dig som nybörjare eller har du hållit på med träning som en naturlig ingrediens i ditt liv? Det spelar ingen roll!! Här kan du hoppa på tåget oavsett. YEEEAA!

Att träning ska vara roligt säger alla och man hittar i träningsmagasin olika övningar där alla ser ut som de vunnit på postkodslotteriet. Här lovar jag att inte ljuga! Träning är inte alls roligt, inte ett dugg! Bara så ni vet, låt ingen lura er. Det är då det första jag vill lära er! Att känna igen bedragare i denna kultur kan vara lite knivigt. Ni kommer gång på gång bli lovad ett bättre liv om ni går just på deras träningspass. Det är ju sååååå kuuuuuul!! Vad är det för för roligt att tro sig hamnat på balett-akademin och dessutom ska samtidigt jonglera med hantlar.?? NÄ just det.

När den kvinnliga träningsledarens outfit gör att du lätt får kramper i ögonloben och du inser att denna fagra skapelse torde nog inte vara annat än en illussion. När hennes falsett ökar och du tvingas in i masspsykosens mångfald vill du trycka på nödbromsen. Har du riktigt tur hamnar du längst bak och kan skåda detta fyrverkeri så om inte förr, vet du att detta är inte ämnat för mulliga klimakterietanter. Om du våga möta ledarens blick så kan man lätt tro hon glömt sin ADHD medicin. Jag har erfarenhet hur det ter sig när man inte medicinerar för denna åkomma på nära håll. Så lita på mig nu!

Nu spolar jag fram lite i min rapporterring till MINA framsteg. Så här ser min vecka ut gällande träning:

Måndag: Gympass ca 45 min
Tisdag: Stavgång ca 40 min + rygg och mage
Onsdag: Gympass ca 45 min
Torsdag: Stavgång ca 45 min +rygg och mage
Fredag: Gympass ca 45 min
Lördag: Här släpper jag ut reptilen ur mitt inre och tänker bara på föda, sömn, fortplantning och GODIS
Söndag: Stavgång ca 1 timme + rygg och mage

Ja och så cykling 1,5-2 mil.

Sluta inte läsa nu!! Jag är inte ute för att lura er. Detta kan ju se lite mycket ut nu men kom ihåg att jag är ju lite skadad- dit det bär, dit bär det med råge. Det här är inte alls betungande nu när man är inne i det men jag säger inte att det är kul! Inte alls "SÅÅÅÅ KUUUUL" att träna!  Det är inte kul att vara svettig! Det är väldigt obehagligt faktiskt.

Jag började ju någonstans eller hur! Jag kan ge lite enkla tips hur ni kommer igång. Ska försöka göra det liiiiite kul iallafall.

All träning ska repeteras typ 3x10- det har ni säkert läst på något "anabola forum". Jag ger er rådet börja med ZELDA WII! Här ska du repetera ökenmostret 3 ggr och du börjar först med sittande fäktning. Förslagsvis ha du andra armen bakom ryggen. Byt sedan arm osv. Du kan variera detta beroende vilka "muskelgrupper" du vill träna. Nu när jag spelar ZELDA står jag med böjda knän i 90 grader och jag vill lova då tar det på lårmuskeln!

Sen kan du avancera när du känner dig redo. Då tar du hagelbössan och ligg plant på golvet och pressa uppåt. Kom ihåg 3x 10! Har du ingen hagelbössa- skippa övningen då! Vet inte annars.....Sen helt plötsligt står du i ett gym och ser ut som en stram actionlady och stönar! Ja så blev det för mig! Nu är jag i stadiet där jag måste linda handlederna för nu är jag lite för stark för min benstomme- hehehe:) Inte ett dugg kul men det inger respekt!

Ni ser man måste börja individuellt- all träning är till godo men inte är det då "kuuuul". Man kan väl kanske nämna positiva bi effekter med träningen. Ja okey så långt kan jag sträcka mig. Mina effekter är att jag orka mer och kan se positivt på att snön vräker ner och hamnar på insidan i min sko. Jag upplever att byxorna stramar mindre...- 6,5 kg! Tack för det säger jag allra ödmjukast.

Bryr er inte om vikten, jag ska ha muskler! Tänker er 85 kg muskler som inträder en offentlig lokal- det inger respekt! Asch! Så länge jägarbyxen går knäpp igen och jag orka dra fram haren själv få jag väl va nöjd:))) Älgen och Björn behöver jag inte dra fram själv som tur är så det kan ju inte bli ett mål i sig. Just det realistiska mål var det ju!!!

Sen till det sista och viktigaste! MAN MÅSTE ÄTA GODIS EN DAG I VECKAN! MAN MÅSTE ÄTA SEMLOR! Sprid bara ut det så gör det inte så mycket.

Va rädd om varandra ♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Ulrika

HÅller med att träning inte är roligt, alls. Jag undrar bara var jag ska hitta orken, men två småbarn? Har i alla fall börjat med vattengympa en gång i veckan!

Kämpa på Malin, jag tror på dig. Heja, heja, heja!

2012-02-19 @ 14:10:42
URL: http://www.forsmyrvagen.se
Postat av: malin

Det går ssällan kombinera "träning" med små barn! Så var snäll med dig själv. Din tid kommer och vattengympa är ju helt suveränt! Heja!

2012-02-19 @ 15:11:52
Postat av: Kicki

HAHAHAHA :-)) Nu har jag tränat magmusklerna för i veckan! Har faktiskt varit ute och skottat också... ;)

2012-02-19 @ 15:28:57
Postat av: Carl-Hilding

Jag beundrar dej stort Malin :-)

2012-02-19 @ 16:22:15
Postat av: malin

Heja kicki!

Tack carl hilding!

Kram

2012-02-20 @ 21:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0