Vad har hänt sen sist?

Ja nu har det gått några dar in på det nya året. För min del så har jag hunnit med en del, att umgås med vänner! Det är alltid så trevligt under julledigheter när man tar sig tid att hälsa på eller att vänner kommer och hjälper en att äta upp julens härligheter. Vi har firat 2 årig bröloppsdag den 5:e och vi hade en mycket trevlig dag. Hela familjen på resturang och därefter familjehandlade vi....Ja det kan bli hur trevligt som helst. Dock upplevde vi oss nästan som "familjen annorlunda" när vi var på ica. Gud vet när vi frivilligt var allihopa på en butik. Kändes som vi var på social träning i uppklätt format och lite av den galna familjen.

             

Jag har lärt mig kasta mig ut ur Terranon när gubben kör! Det är viktigt att kunna. Torrtränade på gården först medans bilen stod stilla. Sen for vi efter en mindre trafikerad väg. Jag liksom halvstod upp med bildörren öppen och sen när gubben ropade "Go Go Go" kastade jag mig ut. Försköker nu få till det hela med en snygg rullning för att sen komma upp på fötterna. Det tar sig! När man kan få användning för detta visar sig säkert för jag vill verkligen utveckla denna förmåga.

Sen det här med snön och södra delen i vårt land... Eftersom fru Persson ansåg vi skulle sälja snöslungan för att få tillbaka en form av ekonomi, blev maken så glad över att jag ens tänkt ekonomi så snabbt som ögat var snöslungan på blocket. Vet ni, det blev budgivning och snöslungan ser ut att hamna i Danmark! Vi är förvånade och full i skratt. Här i norr säljer vi kvastar, spadar dyrt till stackarna i söder som fått  snö innanför skorna. Fast jag kollade på youtube att danskarna har fått mer än snö i skon...Vilka snövallar- där ligger vi i lä. Vi har minst snö här uppe tydligen. Fast i dag kommer det lite snö för att jämna ut lite. Ids inte ringa tidningarna över att vår infart drevat igen. Ringer nog en man med traktor istället. Det borde sörlänningarna lära sig att expressens journalister inte har en snöslunga med sig.

                  

 JAG VANN PÅ POSTKOD!! Tro nu inte det blev så pass jag kan dela med mig men jag anser nu jag har ett par tusen "över" och det här med pengar är nog inget bra egentligen. När jag har ett par tusen går min hjärna på högvarv hur jag på bästa sätt ska kunna göra slut på dem. Det är egentligen bäst när jag inga pengar har för då behöver jag inte fundera. Fast jag kanske ska gå på Lindex, det vore ju likt mig:) Fast jag har ju arbetskläder som jag kallar det, då kan Lindex vara bra. Ser inte bra ut om jag går i camoflage och flanellskjorta på Socialkontoret. Dessutom har jag "samlat vätska" under julen så jag måste köpa nya byxor..... Fast speglarna i provhytterna är ju gravt manipulerade bara för att man ska tröstäta ännu mer och behöva köpa ännu mera kläder. Det är ett grymt trick av köpmännen!

              

Jag har det fruktansvärt i vintertid när jakten går på sparlåga och när snödjupet gör det svårt att gå i skogen. Jag försöker hitta ett sätt att göra av med energi och framförallt fylla på energi utan att vara i skogen. Jag är villrådig! Skidor....oj det knyter sig i magen bara jag tänker på skidor. Tur är att jag har inga... I fjol lånade jag min 7 åriga sons skidor, det funkade bra! Men det gick inte så fort när längden var ofördelaktiga för fart och fläkt men helt klart fördelaktig för min föga förmåga att hålla balansen. Dessutom är ju vintertiden rent farlig för att irra sig vilse i skogen. Jag vet mina tillkortakommanden och hade tänkt vara med ett tag till. Jag tror inte GPS fungerar om det är dålig sikt eller snöar mycket. Signalerna stoppas liksom, det är min övertygelse. Skoterspår är opålitliga, vart är framåt och bakåt på ett skoterspår???

                  

Jag kommer nog att snöa in och vara fet, förlåt samlat vätska var det ju, och helt oregörlig innan det är barmark. Fast känner jag mig själv rätt hittar jag på något galet till slut och då lovar jag att rapportera.

Var rädd om varandra nu!


Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Ärligt så tröttnar jag snart på rubriker som "snökaos", "extremväder" och "trafikkaos"!! Snälla - det heter vinter och återkommer VARJE ÅR!

WOW - kasta sig ur en bil som kör känns som en ..... livsnödvändig? kvalifikation att äga i livet :-) Coolt, skulle ärligt vilja kunna det!! (hade haft glädje av den kunskapen för ett par år sedan men det är en annan historia...)



Kram!

2011-01-08 @ 01:37:20
URL: http://blogg.rhode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0