Mitt i veckan

Ja mitt i veckan och det närmar sig en ledig dag. Har en sjuk son hemma idag men ska arbeta em. Jag infinner mig i en mellanperiod nu, ni vet när man är så där mitt i emellan något som ska förändras. Man kan alltid undra vad förändringen blir. Ska det bli en praktiskt, fysisk eller psykisk förändring? Vilka mål finns i respektive kategori. Jag brukar ha insikt i mina kategorier.

Då det gäller praktiskt så infann sig ett städinferno här hemma i söndags och hemmet är fortfarande riskfritt från rullande öken buskar. Jag har tänkt mig lite målning och tapetsering nu när jakten snart är ett minne blott denna säsong. Snart kommer skyttet i gång och då har jag målet att undvika skjuta mig i foten och vinna över gubben. Nu sist blev vi på delad plats men jag hade en femetta mer och jag lovar denna femetta leder många diskussioner här hemma. Om man nu ska ge sig till tapetsering finns olika riskfaktorer som jag måste identifiera så inte huset " den lantliga idyllen"inte blir en levande måltavla för journalistiken och hemvärnet.

Fysiken liknar en rulltrappa som går baklänges just nu. Jag gjorde ett stor risk i går, man kan tro att sinnesförvirringen hade nått kulmen. Jag stod i en provhytt och vi vet ju att speglarna är gravt manipulerade. Hur som helst kom jag på att jag har för korta ben. Så nu funderar jag att binda fast benen i en tall och sen fästa fast min överdel i Terranons dragkula. Tänkte låta sonen övningsköra och en stor förhoppning är då att mina ben blir utdragna. Eller så funderar jag att donera benen till medicinsk forskning. Vi får väl se. Jag kan tänka mig att de flesta medicinare skulle bli ivriga när de såg mina ben. "Hm är det ödem eller en utomjordig mutering" ......

Mina psykiska mål är helt enkelt att försöka hålla sansen. Jag tror mig vara rätt så psykiskt stabil (jag har bytt snällplåster) och om vi då tittar på "psykiska förmågor" kan man ju som tidigare vända det till unikt eller sinnessjukt. Målet är här att utveckla min förmåga att till fjärrskådning. Ja det är bra att kunna faktiskt. Jag kan lätt "se" vart hundarna rymt eller ännu bättre se om gubben tankat bilen, fast det kan jag redan. Har funnit meditation som en viktig ingrediens för egen reflektion och hålla min höga stressnivå stabil. Att hantera sig själv är det svåraste en människa gör.


Nog om detta ha nu en bra mitt i veckan. Tänk på mig när ni öppnar godispåsen i kväll. Mana fram en bild där jag sitter i soffan med ett glas vatten och med en husmans. Allt för jaktens skull!

Var rädd om varandra och kom ihåg att vi ska vara glada att lögner finns för tänk om allt vi hörde var sant! ♥♥♥


                           

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Underhållande läsning som alltid :-)

Även mitt psykiska mål är att bevara sansen - även om det för tillfället känns som att jag återupplever gamla minnen och att jag håller på att bli galen...

2011-01-26 @ 14:11:30
URL: http://blogg.rhode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0