Välkommen till min nya blogg!

Välkommen!

Detta är min blogg om vardagen. Här är tanken att viktiga frågor ska behandlas. Hur kan man öppna en förpackning utan att använda en sax, hammare eller yxa? Har ni lika svårt som jag att få upp förpackningar? Tror era män också att toaletten är självrengörande? Har ni försökt förstå era tonåringars nya språk ööööö vadåra? Jag försöker skriva ett lexikon till tonårsföräldrar som kanske kan mynna ut i en handbok.

Jag kommer att rätt så ofta att halka in på jakt för det är min stora passion. Vill direkt mota alla aktivister att jakt handlar inte om att utrota djur snarare att förvalta och vårda. Fast om sanningen ska fram nog skulle jag vilja fälla en 25 taggare! Så jag har en portion av dubbelmoral, jag tror jag är en människa i allafall. Alltså jakt är en högst mänsklig företeelse!


                                             ♥♥♥                                            


Jag är en rätt så vanlig "medelålders" kvinna. Jag försöker träna skriva detta ord "medelålders" för än har jag inte kunnat ta det i min mun. Har ni åldersnoja ibland? Jag är livrädd att hamna i en trafikolycka och i tidningen skulle det stå: "En medelålderskvinna körde mot enkelriktat och glömde svänga".HEMSKA TANKE!

På tal om bilkörning! Brukar ni också ha problem att träden, trottoaren, pelare eller diket är för nära bilen helt enkelt? Eller när man backar har någon smartskalle ställt en släpvagn just bakom min bil?? Min man är förstående och har köpt in en färdig bucklad bil till mig! Smart, för varför ska lacken behöva vara jämn och fin? Det gäller att våga tänja på gränserna, det är mitt motto!

Jag är gift, bor i en by för det är så trångt i Lycksele:). Har 3 barn i åldrarna 7-17. Har självklart stövare. På helgerna är vi mest i skogen och har våra hundar rännandes på skogen.

Mitt ordinarie arbete är heligt och kommer inte att behandlas här men för kännedom så arbetar jag för närvarande på socialkontoret. Jag har lärt mig att människor kan förändras och det finns inga liv som är lugna utan trauman. Tänk efter själv en stund...Har ditt liv gått på räls? Skulle inte tro det. Vi måste bara inse att livet är en skola- en sann klyscha!

Det här är min blogg! Skriv inlägg om du vill. Jag är ny då det gäller bloggandet, så jag ska försöka lära mig funktioner så det blir lite liv i bloggen- hoppas inte för mycket, för en sak är då sant: Dator är INTE en mänsklig företeelse.....

Var rädd om varandra nu! ♥


Kommentarer
Postat av: lucke

Anmäl dig till dagens blogg om du vill :P

2010-11-26 @ 11:25:32
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Carin

Härligt Malin!.........

Det läser jag gärna mera av. Lovar att skriva kommentarer på löpande band, du uttrycker dig precis så där "mänskligt" så man förstår!

Jaha du, så du sitter där om dagarna?.. stackare där!!

Men det ska vi inte prata om här, utan jag ser fram emot mera av din blogg, jättekul att läsa!

2010-11-26 @ 12:59:04
Postat av: Rhode

Vilket fantastiskt initiativ! Du är rolig i ditt sätt att formulera dig i skrift och jag skrattar ofta åt dina inlägg på FB :-) Kram!

2010-11-26 @ 13:04:39
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Malinsofiapersson

TACKAR!

2010-11-26 @ 13:17:29
Postat av: jeanette

du är helt underbar. åååh vad jag skratta , det gick in i hjärtat.

tusen tack jag kommer läsa din blogg ..jätte bra..

tusen kramar från en galen kvinna i stockholm.

tusen kramar jeanette

2010-11-26 @ 14:55:32
Postat av: Malinsofiapersson

Jeanette jag visste du skulle gilla vissa tolkningar jag gjort för vi tänker lika då det gäller mediumskapet. "Keep it clean" som vår Terry Evans skulle ha sagt!

2010-11-26 @ 15:22:31
Postat av: Kicki

Så kul att du startat en blogg! Ser framemot att följa den :) Kram

2010-11-26 @ 15:45:01
Postat av: Markus

Om du är 100%ig så anmäl dig till http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html, bu blir rik, berömd och först i världen att lyckas. Om inte så kanske du får svar på dina frågor.

2010-11-27 @ 20:30:43
Postat av: Annika Nordenstam

Hej vännen Skriver här på ett gammalt inlägg från dig, därför att jag blev osäker på om du har min nuvarande bloggadress ?? Men nu har du länken till den via detta inlägg! Känner inte för att dela den med halva byn ;) Och tänkte att det kanke inte är så många som läser så här långt bak í tiden. Så... hur om helst så är du varmt välkommen att titta in i min blogg när du känner för det! Själv så har jag avaktiverat facebook för en tid sedan då jag kände att jag mår bättre utan. KRAM Annika

2011-03-20 @ 19:51:21
URL: http://tifflansvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0