Vad f-n är kilowatt!!

Nu vänder jag mig till mina kvinnliga läsare som kommer att förstå hur jag tänker angående män och kilowatt timmar kontra kostnad!! Män får något konstigt i blicken när man pratar om energiförbrukning, inte är det då kalorier man pratar om! Kalorier vet vi kvinnen allt om! Nej jag pratar om "villaägarens" stora spörsmål om hur man på bästa sätt kan spara på dessa timmar minuter i förbrukning. När det var som värst hemma hos oss fick jag ta sonens pulka fram till brevlådan för i brevlådan låg kilovis av reklam/offerter kring olika värmesystem. I en av reklambroschyrerna var ett sparförslag att man kunde dra ner på förbrukningen om man stängde av vattnet i duschen medans man tvålade in kroppen!!! Det såg min man som ett utmärkt förslag när hans hulda maka har en aningens för stor kropp att tvåla in.....

Ja han sparade och jag tog in bilens kupévärmare och "eldade" på innan han kom hem från jobbet, visst var jag busig?? Jag blev ertappad och min man kom sakta fram till beslutet att hitta en hållbar lösning så alla blev nöjda och glada! Han beställde underställ från Engelsons till hela familjen och bruna torgvantar!!!





♥♥♥

Eftersom kvinnans list övergår mannens förstånd så började min hjärna arbeta på högtryck och listade ut mannens ömma punkter. Ni vet ju om det ska städas och mannen ska vara delaktig börjar de oftast bygga nåt eller "övergör" dammsugningen så att man aldrig mer tänker be dem dammsuga igen. Sist vi familjestädade blev det 5 släpvagns fyllda lass....

Grävmaskiner börjar man leka med i sandlådan eller hur! Sagt och gjort så talade jag med en beslöjande blick och munnen full av kladdigt läppglans: vi borde tänka lite mer på energiförbrukningen, älskling....Vad är jordvärme för något, älskling?



Behöver jag skriva mer? Vi har jordvärme nu!! Nu kan jag ställa upp dörren och tänka "vi har jordvärme". Kan tvåla in mig medans vattnet rinner "vi har jordvärme". VAD JAG INTE VISSTE VAR ATT DEN GÅR JU FÖR F-N PÅ EL!!!!! Varför heter det då JORDVÄRME!!

Jag hatar att frysa som en sammanfattning av detta inlägg!

Så en hyllning till min man som är den bästa för mig och är nog den smartare av oss! Jag ids ej bry mig om kilowatt kontra el kontra jordvärme kontra dusch kontra kontra kontra etc......Männen måste få glänsa!

Jag lovar nästa inlägg ska riktas till män:)



Kommentarer
Postat av: Kicki

Du är så härlig :-D

Kram

2010-11-26 @ 15:41:28
Postat av: Rhode

HA HA!! Varför tycker män att det är intressant att mäta elförbrukning - egentligen?? Är det ett symptom på något??



Kram.

2010-11-29 @ 22:30:36
URL: http://blogg.rhode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0