FREDAG och lite andra tankar!

Jag hostar tills jag kräks, då är man nog sjuk. Jag ska börja dricka ingefärsvatten och ta honung på en sked. Jag har en vän som heter Jeanette som tipsade mig om detta. Hon kan det där lilla extra. Jag har sett film, gamla klassiker och nya. Dreamcatcher är en bra film när man är sjuk.

Det är fredag och det är alltid en trevlig känsla. Då har man gjort sig förtjänt av att slappa framför tv:n och äta godis. Vi följer med idol och har favoriten Jay Smith som de flesta av er. Jag tyckte om Linnea och tyckte det var skandal hon åkte ut. Denna fredag kan det bli hämtpizza till middag när mamman i huset inte orkar laga mat.

Jag hoppas ALLA pub besökare får en rolig kväll och jag är väldigt sur att inte kunna vara där i kväll. Vi har bya pub och live rock band. Det brukar bli väldans trevligt.

Min mamma- en livlina i vardagen! Hon hämtade min lille son på skolan, hämtat ut medicin till den äldre sonen, fixat allt möjligt nu när jag är sjuk. Min äldre son har ADHD, tack och lov! För han har en stark förmåga att få familjelivet intressant. Jag är INTE ironisk nu. Det är sant! Han förgyller vardagen. Självklart är man trött och orolig jämt men vilka tonårsfärldrar är inte det?

Jag minns för några år sedan när vi inte visste att han hade ADHD så var det lite bök och stök runt omkring oss här i vår by. Han fick ut det mesta som hände och visst var han skyldig ibland men inte alltid. Jag minns att jag blev som en lejon mamma och skulle kunna vakta honom med mitt liv. Jag fick till mig att jag har misslyckats med fostran och att det var anledningen till att han var som han var. Eftersom jag inte är rädd för kritik eller egen rannsakan så minns jag att jag tänkte "om det berodde på min oförmåga vore det ett enkelt problem- då behövde jag bara lära mig, ändra mig".

Jag har säkert ändrat mig och har lärt mig massor men när vi fick en förklaring över min sons kreativitet utan gränser blev det ett faktum. Min son har extra förmåga som jag vill kalla det. Han kan inte bortse/koppla bort ett enda intryck i en situation. Tänk er själva att ni uppfattar precis allt! Det kan man vända från ett funktionshinder till en förmåga. Tänk om han använder detta på rätt sätt sätt kan han uppfatta saker som vi inte ens tänkt på. Inte konstigt att han har koncentrationssvårigheter! Inte konstigt att han är utslut på ibland. Så vad alla må tro sig veta om denna "mode diagnos" ADHD så vet jag att det behöver inte betyda att de har stora problem. Det är ju vi som inte förstår som har problem. Kanske får vi en diagnos en dag!

Nu till något annat, vi har nu äntligen fått beskedet att företaget fått tag på ny mattläggare så nu arbetar man i vår osaliga toalett. Jag har tillförsikt.

Nu ska jag lägga mig en stund innan jag ska hämta min lill kille som blir bortskämd hos min mamma! Väl unnat att morföräldrar får en sådan roll.

Ha det bäst!
        

                                 
 


Kommentarer
Postat av: jenny svensson

Vilken fin blogg du har :) Ha en trevlig fredag kväll!

2010-12-03 @ 15:43:43
Postat av: Malinsofiapersson

Tack Jenny! Trevlig kväll du med!

2010-12-03 @ 15:47:56
URL: http://malinsofiapersson.blogg.
Postat av: jeanette

jag hoppas du snart är frisk..du skriver jätte fint om din son kram till er <3

2010-12-06 @ 17:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0